sunnuntai 21. elokuuta 2011

京都で桜を見ている - April in Kyoto, ten weeks of lessons in Japanese behind

Last April we made a wonderful trip to Japan. That is why I started to study Japanese in the Helsinki summer university. Ten weeks are now behind, interesting but rather difficult - おもしろいですが、大変です。毎週作文の宿題がありました。Here you have one of the short stories I wrote during the lessons.

今年のはるに日本へ旅行をした。夫といっしょに行って、ニ週間京都にいた。桜がさいていたから本当にきれいだった。

私と夫は古くて小さい旅館にとまった。部屋は和室だった。旅館は駅から近いし、バスも多いし、便利だとおもった。毎日長くてたのしいえんそくをした。

私は京都で誕生日をすごした。五十さいになった。誕生日に新しい帽子を買った。それから、電車でくらまへ行った。まず、おんせんにはいった。気持ちがよかった。そのとき昼食を食べた。おかずは魚ややさいだった。とてもおいしかった。

京都で寺と庭園がいちばんよかった。私はよくしゃしんをとって、えを書いた。そうして、旅行がわすられない。

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti